Dacia electrifică Europa: un nou model sub 18.000 de euro
Dacia, constructorul auto care a redefinit accesibilitatea, își continuă ofensiva în segmentul electric. Un nou model urban, complet electric, este pregătit să intre pe piață în 2027, promițând un preț sub 18.000 de euro. Deși numele „Spring” ar putea fi abandonat, Dacia garantează un vehicul 100% european, adaptat cerințelor pieței europene. Adio China, bun-venit Europa!
Europa în prim-plan: producție locală și presiuni politice
CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, a anunțat că noul model va fi produs în Europa, cel mai probabil în Slovenia, la uzina Novo Mesto. Această mutare strategică vine ca răspuns la presiunile Uniunii Europene de a reduce dependența de lanțurile de producție asiatice, în special din China. Astfel, Dacia își propune să lase în urmă imaginea actualului Spring, fabricat în China, și să adopte o identitate europeană mai puternică.
Design robust și dezvoltare rapidă
Noul model va fi un mini-SUV urban, păstrând filosofia Dacia de vehicul „de aventură” chiar și în mediul urban. Primele schițe sugerează un design modern, robust, dar simplu, fidel ADN-ului Dacia. Dezvoltarea acestui proiect este realizată într-un timp record de doar 16 luni, iar ținta de preț rămâne sub pragul de 18.000 de euro.
Tehnologie partajată în cadrul alianței Renault-Nissan-Mitsubishi
Din punct de vedere tehnic, viitorul model va împărți platforma cu Renault Twingo și o variantă Nissan, toate vizând segmentul A din Europa. Proiectul este coordonat de centrul ACDC din China, demonstrând o colaborare internațională în cadrul alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.
Speculații despre motorizare și baterie
Conform publicației L’Argus, motorul ar putea fi unul produs de Shanghai eDrive, cu o putere de 85 CP, ideal pentru un vehicul urban. În ceea ce privește bateria, se vehiculează două opțiuni: o unitate de 30 kWh, similară cu cea a viitorului Twingo, sau o baterie mai mică, sub 30 kWh, care să ofere o autonomie de maximum 250 km. Această alegere strategică ar permite menținerea costurilor scăzute, fără a compromite nevoile utilizatorilor urbani.
Relocarea lanțului de producție în Maroc
Pentru a eficientiza costurile, Renault ia în calcul relocarea unei părți a producției din China în Maroc. Aici, guvernul local sprijină activ investițiile în mobilitatea electrică. În Maroc ar putea fi produsă și o versiune electrică a viitorului Sandero, consolidând astfel poziția Dacia pe piața vehiculelor electrice accesibile.
Un viitor promițător pentru mobilitatea electrică
Dacia demonstrează că mobilitatea electrică nu trebuie să fie un lux. Cu un preț accesibil, producție europeană și un design adaptat nevoilor urbane, noul model promite să fie o revoluție în segmentul vehiculelor electrice. Rămâne de văzut dacă această strategie va redefini standardele industriei auto europene.